torsdag den 5. november 2009

Til kommunalpolitikerne i Ballerup kommune om Seniorråd.

Nedenstående blev sendt til BallerupBladet den 28. oktober 2009, men bladet har endnu ikke fundet plads til det:

Det kunne være dejligt at få besked på, hvorvidt Ballerup kommune har gjort sig nogle overvejelser om at gøre etableringen af Seniorrådet frivilligt, sådan som regeringen vil foreslå det i forbindelse med afbureaukratiseringen?
Jeg tillader mig at henvise til andre indlæg på denne blog (ældrepolitik),
hvor jeg nærmere redegør for de uligheder, der vil opstå for en pæn del af befolkningen, hvis det lykkes regeringen at få vedtaget sit forslag.
Jeg skrev i BallerupBladet for et par uger siden, at Seniorrådet var en relativ ung instans i det demokratiske liv, og det vil være superærgerligt, hvis kommunerne i givet fald vil gøre brug af muligheden for at gøre rådet frivilligt.
Som Ballerup-borger nærer jeg dog stor optimisme, fordi denne kommune altid er gået foran, når det gælder medindflydelse. Men for at kende perspektiverne i det fremtidige Seniorråd, der skal vælges her i perioden 25. november til 2. december 2009 ved brevafstemning for de borgere, som er fyldt 60 år, ville det være rart at kende de lokale politikeres holdning til spørgsmålet inden kommunalvalget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar