torsdag den 10. december 2009

Seniorrådsvalget i Ballerup kommune.


Så er valgresultatet klar:
Jeg fik 220 stemmer, men det var ikke nok.

Der var 11859 stemmeberettigede. Stemmeprocenten var 48. Stemmerne for de 11 kandidater spændte fra 1035 til 71, og jeg fik næstfærrest. En plads "kostede" i snit 692 stemmer.
For de 7 rådsmedlemmer spændte stemmetallene fra 1035 til 376. Seniorrådet i Ballerup kommune består pr. 1. januar 2010 af 5 kvinder og 2 mænd.

Til de syv skal der lyde en tak for et meget behageligt samvær i forbindelse med valget, og de ønskes hjertelig til lykke med deres valg.

Jeg går ud fra, at stemmetallene offentliggøres på kommunens hjemmeside (Ældre og Pleje), hvor konstitueringen formentlig også vil fremgå.

Det er slemt, at Måløv slet ikke bliver repræsenteret (men har dog 1. suppleantpladsen). Måske er årsagen, at stemmerne blev splittet op mellem 2 kandidater, men jeg hælder nu mere til, at for få i Måløv stemte, og jeg vil gerne takke dem, som stemte på mig, for deres interesse og deltagelse.
Det er ærgerligt, at bydelen Måløv mister indflydelse på ældrepolitikken i kommunen, fordi der bl.a. skal bygges et nyt plejecenter og et hospice på Søndergårdsarealet.

Det er i øvrigt min opfattelse, at stemmeprocenten kunne være blevet endnu højere, hvis man havde besluttet at afholde afstemningen sammen med kommunal- og regionsvalget den 17. november 2009, selv om betød flere valgtilforordnede og selvstændige valgborde, stemmeafgivelsesbokse og stemmebokse. Valgkampen ville blive mere facetteret – både den kommunale og til seniorrådsvalget. Ca. en tredjedel af kommunens indbyggere er stemmeberettigede til seniorrådsvalget, så der ville formentlig være interesse nok i den lokale valkamp.

Bedste hilsener
Benny Pedersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar