lørdag den 5. december 2009

En kommentar

Kl. 10.52, den 5. december 2009 kommenterede jeg kroniken i POL. Den er skrevet af Gert Nielsen, som er direktør i Boligselskabernes Landsforening. Kroniken kan læses på Politikens hjemmeside → debat → kronik.
Tak for en reflekterende kronik. Jeg er enig meget langt hen ad vejen. Men helt grundlæggende var det forkert at samle immigranterne i store almennyttige boligbyggerier i bestemte dele af byerne. Det gjorde skolens opgave umulig. Jeg enig i, at der skal tilføres de nødvendige og tilstrækkelige resurser til områderne for at rette op på skaderne. Fejlen er, at resurserne hverken er det ene eller det andet.

Så var der ikke mere plads at kommentere på. Jeg uddyber derfor lidt her:

Kommunerne har simpelthen ikke de penge, der er skal til for at drive folkeskolerne. De steder, hvor man sætter ind og tilfører mange ekstra resurser, får man også de nødvendige resultater. Som eksempler vil jeg gerne fremhæve de københavnske profilskoler samt særprojekterne Sct. Annæ Gymnasium, som er en folkeskole, sangskole og gymnasium, og Bellahøj Skole, som er en idrætsskole. Begge skoler drives på højt niveau, fordi pengene er der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar