torsdag den 1. juli 2010

Besparelseskataloget for Ballerup Kommune 2011-2014 (2)

Den gode nyhed er, at kommunalbestyrelsen tilsyneladende har lyttet, ladet sig påvirke og taget nogle uhyrlige besparelsesforslag af bordet. Jeg har tidligere kaldt forslagene til besparelser for uhyrlige. Jeg er nu i vildrede, for hvad er det modsatte af uhyrlige: Næppe hyrlige – eller herlige?
Besparelserne er dog fortsat voldsomme og vil givet kunne mærkes vidt, bredt og dybt af kommunens borgere og jeg vil fastholde årsagen, nemlig at kommunernes budgetter simpelthen er for små ift de opgaver, de har, og derfor vil selv små procentuelle besparelser mærkes voldsomt for den enkelte.
Det glæder mig, at seniorrådet ser ud til at have haft indflydelse.


Den dårlige nyhed er, at privatiseringen af vejene fastholdes. Det er dårlig strategi at overlade fællesskabets kommunikationslinier til private. Veje, jernbaneskinner, lufthavne, kabler i og over jorden og lignende skal være offentlig ejendom. ”Nervesystemet” må ikke privatiseres. Jeg opfordrer derfor til, at kommunalbestyrelsen genovervejer den strategi.
Skal pengene skaffes må der lidt civil ulydighed til i form af skatteforhøjelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar